Prin utilizarea aplicației MyCAS puteți beneficia de următoarele servicii:
- vizualizarea
și plata online a facturilor. Daca utilizați aplicația pentru mobil MyCAS,
asigurați-vă că aveți instalată pe telefon aplicatia ADOBE READER
disponibilă gratuit în Magazin Play;
- transmiterea
indexului contorului de branșament (nu de apartament);
- solicitarea
încheierii/transcrierii contractului de furnizare a serviciilor de
alimentare cu apă și de canalizare;
- solicitarea
emiterii unor avize pentru diferite categorii de lucrări;
- adresarea
de sesizări direct din cont;
1. CREAREA
CONTULUI
Pentru crearea contului, va trebui să urmați
instrucțiunile disponibile pe pagina de start accesând butonul ”Creați cont”, completand corect toate câmpurile
din pagina de creare cont, apoi bifați căsuța „Am citit și sunt de
acord cu termenii și condițiile platformei” și căsuța „I’m not a robot”. Finalizarea creării
contului se realizează prin apăsarea butonului „Creați cont”.
După crearea contului verificați în căsuța de email, în
folder-ul INBOX sau SPAM, primirea email-ului de activare cont și accesați
link-ul de activare. Vă rugăm acordați atenție faptului că link-ul de activare
cont este valabil DOAR 24 ore de la crearea contului.
După activarea contului puteți utiliza toate facilitățile
funcționale ale acestuia.
2. DETALII CONT
Secțiunea ”Detalii cont” vă permite adăugarea și
actualizarea datelor dvs. personale. Puteți modifica adresa de email sau parola
actuală, de asemenea puteți șterge contul, cu toate datele personale introduse.
Numărul de telefon este necesar pentru eventuale contăctări
telefonice necesare derulării contractului între părți. De asemenea, acesta e
util dacă doriți să primiti SMS-uri de atenționare pentru avarii în rețea, sau
alte comunicări utile, cum ar fi situația soldului la un moment dat sau depășirea
termenelor de plată.
3. ADĂUGARE PUNCT CONSUM
Dacă sunteți deja clientul Companiei de Apă Someș
S.A., după crearea contului, va trebui să adăugați punctul sau punctele
dumneavostră de consum accesând meniul ”Locații” din cont. Din această pagină
alegeți prima dată sucursala emitentă pentru facturi, apoi cu ajutorul codului
de abonat și al unui număr de factură aferent codului de abonat puteți adăuga
punctul dvs. de consum. Se pot adăuga mai multe puncte de consum în cadrul
aceluiași cont urmând pașii indicați anterior.
După adăugarea punctului/punctelor de consum, în
secțiunea ”Facturi” aveți acces la toate facturile dvs. putând efectua și plăți
online.
4. AVIZE / RECEPȚII
Dacă nu sunteți încă clientul Companiei de Apă Someș
S.A. sau doriți să mai înființați un punct de consum, în cadrul secțiunii
”Avize/Recepții” puteți formula o cerere pentru:
-
Aviz
amplasament;
-
Aviz
principiu;
-
Aviz
documentație;
-
Recepție
lucrări.
Pentru începerea procedurii de obținere a unui
aviz/recepții, va trebui să urmați următorii pași:
-
apăsați
butonul ”Adaugă cerere” și completați câmpurile cuprinse în formularul de
cerere.
-
după
completarea și salvarea formularului, va trebui să urmați pasul următor în care
va trebui să adăugați toate documentele solicitate de aplicație prin accesarea
câmpului corespunzător din dreptul documentului indicat. Documentele ce urmează
a fi încărcate pot fi în format PDF sau JPG. Acordați atenție faptului ca
extrasul CF să nu fie mai vechi de 90 zile de la data emiterii. Actualizarea
extrasului CF se poate face online pe platforma https://oassl.ancpi.ro
-
după
primirea confirmării din partea Companiei de Apă Someș S.A., prin email, că
documentele sunt corecte și complete, va trebui să efectuați plata avizului din
secțiunea ”Avize/Recepții”.
-
veți avea
acces la avizul dvs. direct în contul MyCAS secțiunea ”Avize/Recepții”, în
decurs de maxim 48 ore, precum și la factura aferentă avizului solicitat.
5. CONTRACTE
În cadrul secțiunii ”Contracte” puteți formula o cerere pentru:
-
Încheiere
contract nou;
-
Transcriere
contract existent;
-
Retragere
din contract (reziliere contract);
PENTRU ÎNCHEIEREA SAU TRANSCRIEREA
UNUI CONTRACT:
-
se accesează
butonul ”Adaugă cerere contract”;
-
se
completează câmpurile corespunzătoare și se semnează cererea (cu mouse-ul);
-
se apasă
butonul ”Salvează”.
După completarea și semnarea cererii, se vor adăuga
toate documentele solicitate de sistem și se va apăsa butonul „Trimite cererea”. Documentele ce urmează
a fi încărcate pot fi în format PDF sau JPG. Acordați atenție faptului ca
extrasul CF să nu fie mai vechi de 90 zile de la data emiterii. Actualizarea
extrasului CF se poate face online pe platforma https://oassl.ancpi.ro/
Sistemul va confirma trimiterea cererii și a
documentelor, iar dumneavostră puteți urmări status-ul ei în contul dvs.
secțiunea Contracte.
Dacă documentele
încărcate nu corespund, veți fi notificat printr-un mesaj pe adresa de e-mail
astfel:
-
”Cererea
dvs. de încheiere a contractului a fost respinsă. Vă rugăm să accesați
secțiunea ”Contracte” din contul dvs. MyCAS pentru detalii.”
Dacă documentele încărcate corespund, veți fi
notificat printr-un mesaj pe adresa de e-mail astfel:
-
”Documentele
depuse de dvs. în vederea încheierii contractului au fost verificate. Vă rugăm
să achitați contravaloarea contorului accesând secțiunea ”Contracte” din contul
dvs. MyCAS în termen de 2 zile.”
După achitarea taxei de contor, veți fi notificat
printr-un mesaj pe adresa de e-mail astfel:
-
”Contractul
dvs. va fi încărcat în secțiunea ”Contracte” din contul dvs. MyCAS. Aveți obligația
de a-l semna. După semnare se va programa montarea contorului”.
După semnarea contractului, veți fi notificat
printr-un mesaj pe adresa de e-mail astfel:
-
”Contractul
dvs. a fost finalizat urmând să fiți programat pt. montarea contorului.”
Veți avea acces la contract în contul dvs. din
aplicația MyCAS. În maxim 48 ore de la efectuarea plății în contul online veți
regăsi și factura pentru plata efectuată.
RETRAGEREA DIN CONTRACT (REZILIEREA
CONTRACTULUI)
Pentru a rezilia un contract în curs de derulare, va
trebui:
-
să apăsați
butonul ”Adaugă cerere retragere”;
-
să
completați formularul de retragere;
-
să semnați
cererea (cu mouse-ul) și să apăsați butonul ”Trimite”;
-
veți primi
confirmarea rezilierii prin e-mail.
6. PLATA FACTURII/FACTURILOR
Pentru a efectua plata uneia sau mai multor facturi,
va trebui să accesați secțiunea „Facturi” apoi apăsați butonul ”Selectați” din
coloana dreapta a rândului cu facturile neachitate (puteti alege mai multe
facturi pentru plată), după care, în partea de jos a paginii, va trebui să
apăsați butonul ”Plătește”, să bifați căsuța cu accepare Termeni și condiții și
să urmați restul instrucțiunilor din pagina procesatorului de plăți în vederea
efectuării plății.
Plățile facturilor care se regăsesc pe platforma MyCAS
se pot efectua cu principalele carduri de credit/debit recunoscute și afișate
pe pagina de plată.
Plățile efectuate cu cardul se realizează prin
intermediul soluțiilor de plată, puse la dispoziție de către terțul autorizat
Netopia Payments SRL, în calitate de autor/proprietar/administrator al
website-ului mobilPay.ro
Platforma de plată aparținand Netopia, procesează
informațiile oferite de client strict pentru realizarea tranzactiei. Compania
de Apă Someș nu stocheză datele referitoare la cardul utilizat cu ocazia
efectuării plății.
Dacă tranzacția prin card este reușită, în secțiunea
"Stare", factura va apărea achitată, după procesarea plății.
Dacă tranzacția prin card este nereușită, în secțiunea
stare, factura apare neachitată, status-ul tranzacției putând fi ”Plată nefinalizată” sau ”Plată anulată”. În această situație,
deținătorul de card trebuie să contacteze banca emitentă a acestuia pentru
deblocarea sumelor în cauză.
”Plata
nefinalizată” se poate datora depășirii timpului alocat completării datelor
pentru efectuarea tranzacției (de regulă 5 minute).
”Plata anulată”
se poate datora:
- lipsei disponibilităților bănești în contul curent;
- setărilor de plată pentru cardul utilizat (care sunt
efectuate de banca emitentă a cardului).
7. TRANSMITEREA INDEXULUI CONTORULUI
DE BRANȘAMENT
Aplicația MyCAS permite transmiterea
indexului contorului de branșament.
Această operațiune se poate efectua
accesând secțiunea ”Transmitere index” din contul dvs. MyCAS, unde, se va
regăsi intervalul de timp în care se poate transmite indexul. În acest interval
de timp butoul ”Transmite index” este activ, astfel încât dvs. să puteți
transmite indexul contorului.
Este
important să transmiteți indexul contorului, nu cantitatea de metri cubi consumată.
”Căminul
de branșament al imobilului face parte din rețeaua publică de distribuție a
apei, indiferent de poziționarea lui pe domeniul public sau pe proprietatea
clientului.
Transmiterea
indexului de către client nu justifică
un eventual refuz de a permite accesul pe proprietate în cazul citirii
contorului de către personalul Companiei de Apă Someș.
Accesarea
căminului de branșament se va realiza cu atenție pentru evitarea accidentărilor și a deteriorării instalațiilor din interior.
Compania de Apă Someș nu își asumă
răspunderea pentru eventualele accidentări și va imputa eventualele daune
provocate în cazul deteriorării căminului sau a instalațiilor de alimentare cu
apă.
Ultima
componentă a rețelei publice de alimentare cu apă o reprezintă contorul de
branșament situat în căminul de branșament al imobilului. Prin urmare, nu se vor lua în considerare indecșii
de contoare de apartament, factura fiind emisă în baza indexului contorului de
branșament, urmând ca defalcarea cheltuielilor pe apartamente să o realizeze
administratorul sau reprezentantul imobilului.”
8. SESIZĂRI
Aplicația MyCAS
permite și adresarea de sesizări direct din contul dumneavoastră din secțiunea
"Sesizări" astfel:
- apăsați butonul ”Adaugă sesizare”;
- completați câmpurile formularului;
- puteți adăuga fotografii sau
documente justificative utilizând butonul ”Choose
file”;
- finalizați operațiunea apăsând
butonul ”Trimite”.
Puteți urmări status-ul sesizării dvs. în contul
MyCAS, secțiunea ”Sesizări”.
Secțiune actualizată la data de 09.02.2023