Instrucțiuni utilizare aplicație mycas.casomes.ro (MyCAS)


Prin utilizarea aplicației MyCAS puteți beneficia de următoarele servicii:

  • vizualizarea și plata online a facturilor. Daca utilizați aplicația pentru mobil MyCAS, asigurați-vă că aveți instalată pe telefon aplicatia ADOBE READER disponibilă gratuit în Magazin Play;
  • transmiterea indexului contorului de branșament (nu de apartament);
  • solicitarea încheierii/transcrierii contractului de furnizare a serviciilor de alimentare cu apă și de canalizare;
  • solicitarea emiterii unor avize pentru diferite categorii de lucrări;
  • adresarea de sesizări direct din cont;

 

1.         CREAREA CONTULUI

Pentru crearea contului, va trebui să urmați instrucțiunile disponibile pe pagina de start accesând butonul ”Creați cont”, completand corect toate câmpurile din pagina de creare cont, apoi bifați căsuța „Am citit și sunt de acord cu termenii și condițiile platformei” și căsuța „I’m not a robot”. Finalizarea creării contului se realizează prin apăsarea butonului „Creați cont”.

După crearea contului verificați în căsuța de email, în folder-ul INBOX sau SPAM, primirea email-ului de activare cont și accesați link-ul de activare. Vă rugăm acordați atenție faptului că link-ul de activare cont este valabil DOAR 24 ore de la crearea contului.

După activarea contului puteți utiliza toate facilitățile funcționale ale acestuia.

 

2. DETALII CONT

Secțiunea ”Detalii cont” vă permite adăugarea și actualizarea datelor dvs. personale. Puteți modifica adresa de email sau parola actuală, de asemenea puteți șterge contul, cu toate datele personale introduse.

Numărul de telefon este necesar pentru eventuale contăctări telefonice necesare derulării contractului între părți. De asemenea, acesta e util dacă doriți să primiti SMS-uri de atenționare pentru avarii în rețea, sau alte comunicări utile, cum ar fi situația soldului la un moment dat sau depășirea termenelor de plată.

 

3. ADĂUGARE PUNCT CONSUM

Dacă sunteți deja clientul Companiei de Apă Someș S.A., după crearea contului, va trebui să adăugați punctul sau punctele dumneavostră de consum accesând meniul ”Locații” din cont. Din această pagină alegeți prima dată sucursala emitentă pentru facturi, apoi cu ajutorul codului de abonat și al unui număr de factură aferent codului de abonat puteți adăuga punctul dvs. de consum. Se pot adăuga mai multe puncte de consum în cadrul aceluiași cont urmând pașii indicați anterior.

După adăugarea punctului/punctelor de consum, în secțiunea ”Facturi” aveți acces la toate facturile dvs. putând efectua și plăți online.

 

4. AVIZE / RECEPȚII

Dacă nu sunteți încă clientul Companiei de Apă Someș S.A. sau doriți să mai înființați un punct de consum, în cadrul secțiunii ”Avize/Recepții” puteți formula o cerere pentru:

-         Aviz amplasament;

-         Aviz principiu;

-         Aviz documentație;

-         Recepție lucrări.

Pentru începerea procedurii de obținere a unui aviz/recepții, va trebui să urmați următorii pași:

-        apăsați butonul ”Adaugă cerere” și completați câmpurile cuprinse în formularul de cerere.

-        după completarea și salvarea formularului, va trebui să urmați pasul următor în care va trebui să adăugați toate documentele solicitate de aplicație prin accesarea câmpului corespunzător din dreptul documentului indicat. Documentele ce urmează a fi încărcate pot fi în format PDF sau JPG. Acordați atenție faptului ca extrasul CF să nu fie mai vechi de 90 zile de la data emiterii. Actualizarea extrasului CF se poate face online pe platforma https://oassl.ancpi.ro

-        după primirea confirmării din partea Companiei de Apă Someș S.A., prin email, că documentele sunt corecte și complete, va trebui să efectuați plata avizului din secțiunea ”Avize/Recepții”.

-        veți avea acces la avizul dvs. direct în contul MyCAS secțiunea ”Avize/Recepții”, în decurs de maxim 48 ore, precum și la factura aferentă avizului solicitat.

 

5. CONTRACTE

În cadrul secțiunii ”Contracte” puteți formula o cerere pentru:

-         Încheiere contract nou;

-         Transcriere contract existent;

-         Retragere din contract (reziliere contract);

PENTRU ÎNCHEIEREA SAU TRANSCRIEREA UNUI CONTRACT:

-         se accesează butonul ”Adaugă cerere contract”;

-         se completează câmpurile corespunzătoare și se semnează cererea (cu mouse-ul);

-         se apasă butonul ”Salvează”.

După completarea și semnarea cererii, se vor adăuga toate documentele solicitate de sistem și se va apăsa butonul „Trimite cererea”. Documentele ce urmează a fi încărcate pot fi în format PDF sau JPG. Acordați atenție faptului ca extrasul CF să nu fie mai vechi de 90 zile de la data emiterii. Actualizarea extrasului CF se poate face online pe platforma https://oassl.ancpi.ro/

Sistemul va confirma trimiterea cererii și a documentelor, iar dumneavostră puteți urmări status-ul ei în contul dvs. secțiunea Contracte.

Dacă documentele încărcate nu corespund, veți fi notificat printr-un mesaj pe adresa de e-mail astfel:

-          ”Cererea dvs. de încheiere a contractului a fost respinsă. Vă rugăm să accesați secțiunea ”Contracte” din contul dvs. MyCAS pentru detalii.”

Dacă documentele încărcate corespund, veți fi notificat printr-un mesaj pe adresa de e-mail astfel:

-          ”Documentele depuse de dvs. în vederea încheierii contractului au fost verificate. Vă rugăm să achitați contravaloarea contorului accesând secțiunea ”Contracte” din contul dvs. MyCAS în termen de 2 zile.”

După achitarea taxei de contor, veți fi notificat printr-un mesaj pe adresa de e-mail astfel:

-          ”Contractul dvs. va fi încărcat în secțiunea ”Contracte” din contul dvs. MyCAS. Aveți obligația de a-l semna. După semnare se va programa montarea contorului”.

După semnarea contractului, veți fi notificat printr-un mesaj pe adresa de e-mail astfel:

-          ”Contractul dvs. a fost finalizat urmând să fiți programat pt. montarea contorului.”

Veți avea acces la contract în contul dvs. din aplicația MyCAS. În maxim 48 ore de la efectuarea plății în contul online veți regăsi și factura pentru plata efectuată.

RETRAGEREA DIN CONTRACT (REZILIEREA CONTRACTULUI)

Pentru a rezilia un contract în curs de derulare, va trebui:

-        să apăsați butonul ”Adaugă cerere retragere”;

-        să completați formularul de retragere;

-        să semnați cererea (cu mouse-ul) și să apăsați butonul ”Trimite”;

-        veți primi confirmarea rezilierii prin e-mail.

 

6. PLATA FACTURII/FACTURILOR

Pentru a efectua plata uneia sau mai multor facturi, va trebui să accesați secțiunea „Facturi” apoi apăsați butonul ”Selectați” din coloana dreapta a rândului cu facturile neachitate (puteti alege mai multe facturi pentru plată), după care, în partea de jos a paginii, va trebui să apăsați butonul ”Plătește”, să bifați căsuța cu accepare Termeni și condiții și să urmați restul instrucțiunilor din pagina procesatorului de plăți în vederea efectuării plății.

Plățile facturilor care se regăsesc pe platforma MyCAS se pot efectua cu principalele carduri de credit/debit recunoscute și afișate pe pagina de plată.

Plățile efectuate cu cardul se realizează prin intermediul soluțiilor de plată, puse la dispoziție de către terțul autorizat Netopia Payments SRL, în calitate de autor/proprietar/administrator al website-ului mobilPay.ro

Platforma de plată aparținand Netopia, procesează informațiile oferite de client strict pentru realizarea tranzactiei. Compania de Apă Someș nu stocheză datele referitoare la cardul utilizat cu ocazia efectuării plății.

Dacă tranzacția prin card este reușită, în secțiunea "Stare", factura va apărea achitată, după procesarea plății.

Dacă tranzacția prin card este nereușită, în secțiunea stare, factura apare neachitată, status-ul tranzacției putând fi ”Plată nefinalizată” sau ”Plată anulată”. În această situație, deținătorul de card trebuie să contacteze banca emitentă a acestuia pentru deblocarea sumelor în cauză.

Plata nefinalizată” se poate datora depășirii timpului alocat completării datelor pentru efectuarea tranzacției (de regulă 5 minute).

Plata anulată” se poate datora:

- lipsei disponibilităților bănești în contul curent;

- setărilor de plată pentru cardul utilizat (care sunt efectuate de banca emitentă a cardului).

 

7. TRANSMITEREA INDEXULUI CONTORULUI DE BRANȘAMENT

            Aplicația MyCAS permite transmiterea indexului contorului de branșament.

            Această operațiune se poate efectua accesând secțiunea ”Transmitere index” din contul dvs. MyCAS, unde, se va regăsi intervalul de timp în care se poate transmite indexul. În acest interval de timp butoul ”Transmite index” este activ, astfel încât dvs. să puteți transmite indexul contorului.

            Este important să transmiteți indexul contorului, nu cantitatea de metri cubi consumată.

”Căminul de branșament al imobilului face parte din rețeaua publică de distribuție a apei, indiferent de poziționarea lui pe domeniul public sau pe proprietatea clientului.

Transmiterea indexului de către client nu justifică un eventual refuz de a permite accesul pe proprietate în cazul citirii contorului de către personalul Companiei de Apă Someș.

Accesarea căminului de branșament se va realiza cu atenție pentru evitarea accidentărilor și a deteriorării instalațiilor din interior. Compania de Apă Someș nu își asumă răspunderea pentru eventualele accidentări și va imputa eventualele daune provocate în cazul deteriorării căminului sau a instalațiilor de alimentare cu apă.

Ultima componentă a rețelei publice de alimentare cu apă o reprezintă contorul de branșament situat în căminul de branșament al imobilului. Prin urmare, nu se vor lua în considerare indecșii de contoare de apartament, factura fiind emisă în baza indexului contorului de branșament, urmând ca defalcarea cheltuielilor pe apartamente să o realizeze administratorul sau reprezentantul imobilului.”

 

8. SESIZĂRI

Aplicația MyCAS permite și adresarea de sesizări direct din contul dumneavoastră din secțiunea "Sesizări" astfel:

-           apăsați butonul ”Adaugă sesizare”;

-           completați câmpurile formularului;

-           puteți adăuga fotografii sau documente justificative utilizând butonul ”Choose file”;

-           finalizați operațiunea apăsând butonul ”Trimite”.

Puteți urmări status-ul sesizării dvs. în contul MyCAS, secțiunea ”Sesizări”.

 

Secțiune actualizată la data de 09.02.2023